Hoe kan ik besluitvorming bij een bancaire financiering versnellen?
Bij het indienen van je financieringsaanvraag, wil je natuurlijk zo snel mogelijk een reactie. Wat is jouw aandeel daarin?
Zorg voor complete en accurate documentatie
Met stip op nummer 1! Lever alle benodigde documenten volledig en correct aan. Niet in plukjes! Nee in één keer. Een veel voorkomende lijst van stukken is:
- Jaarcijfers van je onderneming(en) over de laatste 3 boekjaren.
- Actuele cijfers over het lopende boekjaar bij voorkeur inclusief een volledig actuele debiteuren- crediteuren en voorraadlijst.
- Een investerings- financieringsplan. Waarvoor is het geld nodig? Zorg ervoor dat een derde partij het direct logisch vindt dat je de financiering nodig hebt.
- Een begroting over de komende 3 boekjaren. Zowel balans als winst en verliesrekening. Verwerk de investering/financiering in deze cijfers.
- Een beschrijving van de markt en organisatie van de onderneming.
- Meest recente IB-aangifte
- Indien van toepassing:
- Huurcontracten
- Documentatie van andere financiers
- Taxatierapport OG
- LOI (bij bedrijfsovernames)
Wees duidelijk over je tijdslijnen
Vertel helder en specifiek wanneer je de financiering nodig hebt. Partijen kunnen hier dan vanaf het 1ste moment rekening mee houden.
Bereid je voor op vragen
Zorg dat je tijd hebt om eventuele vragen te beantwoorden.
Schakel professionele hulp in
Snelheid kun je ook creëren door een de juiste mensen van de geldverstrekkers te kennen. Onze experts kunnen je helpen met het efficiënt voorbereiden en indienen van je aanvraag. En we beschikken over een groot netwerk bij banken. Hierdoor kunnen we snel schakelen.